مقالات

تاثیر پودر کلاژن بر چاقی صورت

The effect of collagen powder

شاید شما هم درباره مصرف پودر کلاژن برای چاقی صورت زیاد شنیده باشید. مکمل‌های فراوانی از این ماده در بازار موجود است و تبلیغات گسترده‌ای هم درباره اثرگذاری آن برای زیباترشدن پوست و پُرتر جلوه‌کردن صورت مطرح می‌شود اما نتیجه واقعی استفاده از آن چیست؟ تحقیقات علمی درباره پودر کلاژن چاقی صورت چه می‌گویند و آیا می‌توانیم به محصولات موجود در این زمینه اعتماد کنیم یا نه؟ جایگزینی مناسب‌تر برای آن وجود دارد؟ در ادامه درباره تمام این موضوعات بیشتر برایتان می‌گوییم. 

چگونه کلاژن موجب چاقی صورت می‌شود؟

image3

کلاژن پروتئینی است که به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و به‌عنوان مکملی محبوب در محصولات سلامت پوست و زیبایی آن هم به‌کار می‌رود. 

بسیاری از افراد هم در پی خرید محصولات حاوی این ماده‌ هستند و می‌خواهند با استفاده از پودر کلاژن، برای افزایش وزن خود گامی برداشته باشند، اما این‌ها واقعیت دارد؟

واقعیت این است که کلاژن پروتئینی ساختاری است و در چارچوب سلول‌ها و بافت‌های پوست بدن وجود دارد. حضورش در بافت‌های مختلف باعث ترمیم آن‌ها و حفظشان می‌شود. 

بنابراین، با کلاژن، پوست صورتتان شفاف‌تر، سفت‌تر و زیباتر به‌نظر می‌رسد. از دست‌رفتن آن هم می‌تواند در لاغرشدن صورت و پیرشدن پوست نقش داشته باشد.

با کلاژن موجود در مکمل‌ها و پودرها هم آب‌رسانی به پوست صورت انجام می‌شود و چهره‌تان پُرتر و جوان‌تر به‌نظر می‌رسد. دنیای تبلیغات و بازاریابی ادعا می‌کنند که محصولات حاوی کلاژن می‌توانند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بدهند و چین‌و‌چروک‌های قابل مشاهده را با افزایش جریان خون در صورت از بین ببرند. اما اثرگذاری این محصولات واقعا چقدر است؟ در واقع، زمانی که پای کلاژن طبیعی به‌میان نیست، آیا باز هم جایگزین‌های مصنوعی آن می‌توانند اثرگذار باشند؟

 

نقش کلاژن در سلامت بدن چیست؟

با وجود کلاژن، فرایندی موسوم به هیدرولیز در بدن ایجاد می‌شود. طی این فرایند، پروتئین‌ها به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم و تجزیه و جذب آن‌ها برای بدن آسان‌تر می‌شود.

این روند با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و آب‌رسانی به آن همراه است. در نتیجه، صورت شاداب‌تر، چاق‌تر و جوان‌تر به‌نظر می‌آید.

این ویژگی‌هاست که مصرف پودر کلاژن برای چاقی صورت و بدن را پرطرفدار می‌کند. بااین‌حال، باید در مصرف محصولات مصنوعی و غیرطبیعی دقت بیشتری به‌خرج بدهید.

شیوه مصرف پودر کلاژن برای چاقی صورت چیست؟

 

image2

محصولاتی که به‌شکل پودر کلاژن برای چاقی صورت در بازار عرضه می‌شوند، مدعی‌اند که می‌توانند با ایجاد پروتئین‌های لازم در بدن به شادابی صورت کمک شایانی کنند. 

پودر کلاژن با نوشیدنی‌ها و اسموتی‌ها مخلوط و مصرف می‌شود. امکان ریختن آن در غذاهای مایع مانند سوپ هم وجود دارد. با وجود تبلیغات گسترده درباره این پودرها، بسیاری از افراد با مصرف‌شان به نتیجه‌ای مطلوب و چشمگیر دست پیدا نمی‌کنند. 

واقعیت این است که هرچند، محصولات حاوی این پودر اثرگذاری‌هایی دارند؛ اما هنوز تحقیقات زیادی برای اطمینان حاصل‌کردن درباره مفید بودن صددرصد آن‌ها نیاز است. 

این محصولات در طی روندی طولانی و با مصرف منظم، روی برخی از افراد اثرگذارند اما آن‌طور که هیاهوی دنیای تبلیغات ادعا می‌کند، نمی‌توانند نقشی در چاق‌ترکردن صورت داشته باشند.

عوارض مصرف پودر کلاژن چیست؟

پودر کلاژن برای افزایش وزن و چاقی صورت معمولا بی‌خطر است اما تولیدکنندگان این محصولات با اضافه‌کردن مواد دیگر به ترکیب و فرمولاسیون آن‌ها باعث ایجاد عوارضی بعد از مصرف می‌شوند.

برای نمونه، افزودن مواد گیاهی با سطح بالایی از ویتامین می‌توانند آسیب‌هایی در بدن ایجاد کنند. بسیاری از افرادی که در دوران بارداری و شیردهی به‌سر می‌برند یا افرادی با مشکلات تیروئید و قلب نمی‌توانند از این مکمل‌ها استفاده کند.  

تداخلاتی که مصرف پودرهای کلاژن با داروهای دیگر ایجاد می‌کند و وجود سطح بالایی از برخی انواع ویتامین و مواد معدنی در آن‌ها، موجب می‌شود که گزینه‌هایی کاملا قابل اعتماد نباشند. 

 چه باید کرد؟ جایگزین پودر کلاژن چیست؟

image4

از آن‌جا که مصرف پودر کلاژن برای بدن بی‌ضرر نیست، باید به‌فکر جایگزینی برای آن باشیم. با گشت‌وگذار در میان منابع علمی و جست‌وجو در انبوه تولیدات موجود در فروشگاه‌ها، کدام محصولات جایگزین مناسبی برای پودرهای کلاژن‌اند؟

پاسخ به این سوال در محصولاتی نهفته که طبیعی‌اند و براساس اصول علمی تولید شده‌اند. در خرید و تهیه محصولات این‌چنینی، به داشتن مجوزهای لازم ساخت از نهادهای معتبر هم دقت کنید. به ترکیباتشان هم نگاهی داشته باشید و با چشمانی باز دست‌به خرید بزنید. 

پودر گیاهی چاقی فریور؛ انتخاب مطمئن و بی‌خطر

در جست‌وجو میان محصولات بازار می‌توانیم به گزینه مطمئنی به‌نام پودر گیاهی فریور برسیم. این محصول حاوی مواد طبیعی و مفیدی است که در چاق‌ترکردن صورت و کل بدن با تناسب مورد نظرمان نقشی اثرگذار دارند:

  • بادام؛
  • کتیرا؛
  • شکر سرخ؛
  • نشاسته.

اگر دچار بیماری‌های خاص نیستید و مشکلات قلبی، اختلالات فشار خون یا دیابت ندارید، مصرف پودر چاقی مسمن فریور ایده‌ای اثرگذار و مطمئن برای چاقی بدن و صورتتان خواهد بود.

مزایای مصرف پودر گیاهی فریور

image1

این محصول حاوی پودرهای شیمیایی نیست. طبیعی‌بودن ترکیبات موجود در فرمولاسیون آن باعث می‌شود که نگرانی و دغدغه‌ای بابت عوارض مصرف وجود نداشته باشد. از مزایای دیگر آن باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دارای تأییدیه وزارت بهداشت؛
  • اثرگذاری در مدت‌زمان کوتاه؛
  • بازگشت‌نکردن وضعیت اولیه با قطع مصرف.

دارای تأییدیه وزارت بهداشت

هر محصولی که تحت عنوان مکمل و تقویت‌کننده به‌فروش می‌رسد، باید مجوزهای لازم از مراجع قانونی و معتبر را داشته باشد. در غیراین‌صورت، هرگز به آن اعتماد نکنید و محصول را نخرید.

پودر مسمن فریور مجوزهای لازم از ارگان‌ها و نهادهای مختلف را دارد و با خیال راحت می‌توانید آن را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنید. 

اثرگذاری در مدت‌زمان کوتاه

به‌جای مصرف پودر کلاژن برای چاقی صورت که در درازمدت اثرات خود را نشان می‌دهد، از پودر چاقی مسمن فریور استفاده کنید. این محصول در عرض یک ماه، حدود ۳ تا ۶ کیلو به وزن شما اضافه می‌کند. 

چنین روندی به پرشدن صورت هم کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوستی شاداب‌تر و شفاف‌تر داشته باشید و خبری از عوارض مصرف کلاژن و محصولات حاوی آن هم نخواهد بود. 

بازگشت‌نکردن وضعیت اولیه با قطع مصرف

قطع مصرف بسیاری از پودرها و مکمل‌هایی که برای تقویت پوست و افزایش وزن استفاده می‌شوند، با عود یا همان بازگشت وضعیت اولیه همراه است. 

خوشبختانه، مصرف پودر گیاهی فریور چنین نتیجه‌ای ندارد. با قطع‌کردن مصرف بدن شما به وضعیت اولیه بازنمی‌گردد و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

سوالات متداول

  1. پودر کلاژن مناسب چه کسانی است؟ کسانی که خواهان بازگرداندن شادابی، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و آب‌رسانی به آن هستند.
  2. پودر کلاژن واقعا در بهبود چاقی صورت مفید است؟ بله اما هنوز تحقیقات فراوانی لازم است که اثرگذاری صددرصد این محصول را تأیید کند. 
  3. محصول جایگزین پودر کلاژن چیست؟ پودر گیاهی فریور محصولی گیاهی است که در کوتاه‌مدت و بدون عارضه جانبی به چاقی صورت و بدن کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *