مقالات

انواع داروی گیاهی برای چاقی کل بدن

انواع داروی گیاهی برای چاقی کل بدن

شاید فکر کنید که فقط افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن با چالش‌های گوناگون روبه‌رو هستند، اما کسانی که لاغرند هم به‌ همان اندازه، با مشکلات و دغدغه‌های مربوط به وزن مواجه‌اند. یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل وضعیت کمبود وزن، استفاده از داروی گیاهی برای چاقی است. اگر شما هم لاغر هستید و به‌دنبال روشی برای تنظیم وزن می‌گردید، استفاده از داروهای گیاهی به‌عنوان روشی طبیعی، می‌تواند ایده‌ای بسیار مطلوب باشد. در ادامه نگاهی به انواع داروهای گیاهی و موارد موجود در این زمینه خواهیم داشت.

بهترین گیاهان دارویی افزایش وزن

بیشتر بخوانید: پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

 

بهترین گیاهان دارویی افزایش وزن

توصیه‌های فراوانی درباره مصرف گیاهان مختلف برای افزایش وزن مطرح می‌شود. بااین‌حال، باید حواستان باشد و از میان گزینه‌های مختلف به‌سراغ مواردی بروید که مفیدند و سلامتی شما را به‌هیچ‌وجه تهدید نمی‌کنند. 

از جمله گیاهان موجود در انواع داروی طبیعی چاقی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بابونه
  • بادام
  • کتیرا
  • نارگیل
  • ریشه قاصدک
  • زنجبیل

۱. بابونه

بابونه

بابونه یکی از بهترین داروها برای افزایش اشتهاست. مصرف روزانه آن به‌طور موثری میل به غذاخوردن را بیشتر می‌کند و باعث بالارفتن وزن می‌شود. 

دلیل اصلی کاربرد بابونه برای چاق‌شدن هم تنظیم سوخت‌وساز بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. با مصرف آن، بسیاری از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، رفع می‌شوند و در نتیجه، راحت‌تر می‌توانید به وزن‌تان اضافه کنید. 

۲. بادام

بادوم

بادام سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است و به افزایش وزن کمک می‌کند. مصرف آن در طول روز و اضافه‌کردنش به رژیم غذایی باعث می‌شود که در مسیری صحیح، وزن‌تان را بالا ببرید. 

چربی‌های موجود در این ماده غذایی مفیدند و چاقی مضر به‌همراه نمی‌آورند. در واقع، می‌توانید بادام را با هدف افزایش وزن میل کنید و در عین‌حال، تناسب اندام کلی هم داشته باشید.

 

۳. کتیرا

مقایسه انواع پودر چاقی گیاهی با دیگر پودرها

تحقیقات علمی نشان می‌دهند که روغن کتیرا باعث افزایش وزن می‌شود. افرادی که بیش از حد لاغر هستند، با مصرف این روغن می‌توانند راحت‌تر  وزن‌شان را بالا ببرند.

اگر به‌دنبال داروی گیاهی برای چاقی هستید، روغن کتیرا یا مواردی که حاوی این ماده‌اند از گزینه‌های مطلوب خواهند بود. کتیرا به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و مشکلاتی مانند یبوست را از بین می‌برد. همین کارکردها است که باعث می‌شود وضعیت هاضمه تنظیم شود و امکان افزایش‌دادن وزن به‌وجود بیاید. 

۴. نارگیل

بهترین گیاهان دارویی افزایش وزن

نارگیل چربی بسیار بالایی دارد و برای همین میزان کالری آن هم بالا است. با مصرف و دریافت کالری از این میوه می‌توانید وزنتان را بالا ببرید. استفاده از نارگیل و روغن آن در رژیم غذایی روی سوخت‌وساز بدن‌تان اثر می‌گذارد. با بالارفتن سوخت‌وساز، افزایش وزن مقدور می‌شود. 

زمانی‌که به وزن ایده‌آل خود رسیدید، نباید در مصرف نارگیل زیاده‌روی کنید چون از سوی دیگر، باعث اضافه‌وزن ناخوشایند هم می‌شود.

۵. ریشه قاصدک

ریشه قاصدک

از ریشه قاصدک هم برای تحریک اشتها و بالابردن وزن استفاده می‌شود. تغییراتی که این گیاه در سوخت‌وساز بدن به‌وجود می‌آورد، از عوامل اثرگذاری‌اش در افزایش وزن است.

 برخی مصرف آن را برای بهبود اشتهای زنان باردار توصیه می‌کنند. بااین‌حال، هرگز بدون مشورت پزشک از گیاهان دارویی استفاده نکنید. 

در دوران ویژه و مهمی مانند بارداری، اهمیت پرهیز از مصرف سرخودانه داروها بیشتر هم می‌شود. دست‌کم باید به‌سراغ گزینه‌هایی بروید که از سوی نهادها و سازمان‌های رسمی مانند غذا و دارو دارای مجوزهای مصرف هستند. 

 

۶. زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل از آن گیاهان پرخاصیتی است که فواید فراوانی دارد. در زمینه کاهش و افزایش وزن هم می‌توانید روی آن حساب کنید.

علت اثرگذاری‌اش در هردو زمینه، ریشه در تنظیم سوخت‌وساز بدن دارد. با مصرف زنجبیل می‌توانید متابولیسم بدن را کنترل کنید و در نتیجه، اشتهایتان تنظیم می‌شود. 

عرق‌های گیاهی افزایش وزن

مصرف انواع داروی گیاهی برای چاقی در کنار نوشیدن عرق‌های گیاهان می‌تواند به بالارفتن وزن شما کمک کند. از جمله عرق‌های گیاهی که در این زمینه کاربرد دارند، به موارد زیر دقت کنید:

  • عرق کاسنی
  • معجون هفت‌گیاه
  • عرق رازیانه
  • عرق شیرین‌بیان
  • عرق بابونه
عرق کاسنی به دفع سموم بدن و تنظیم اشتها کمک می‌کند.
معجون هفت‌گیاه عرق یا پودر هفت گیاه برای چاقی کابرد دارد و اشتهاآور است. وجود موادی مانند یونجه، پونه، شنبلیله و بیدمشک در آن به ایجاد تعادل در مزاج و بالابردن میل به غذا کمک می‌کند.
عرق رازیانه موجب افزایش گردش خون و کاهش التهاب در بدن و تنظیم عملکردهای مختلف از جمله اشتها می‌شود. 
عرق شیرین‌بیان با تنظیم هورمون‌های بدن به چاق‌شدن کمک می‌کند.
عرق بابونه با تنظیم اشتها به افزایش میل و در نتیجه بالابردن وزن کمک می‌کند.

پودر چاقی گیاهی

انواع داروی چاقی گیاه در قالب پودر هم موجود است. از موادی که پیش‌تر نام برده شد، به‌شکل پودر هم برای بالابردن وزن استفاده می‌شود. هنگامی که نمی‌توانید کالری خود را تنها از طریق غذا بیشتر کنید، پودرهای افزایش وزن برای بالابردن سطح کالری مفید خواهند بود. 

به‌خاطر داشته باشید که این محصولات اغلب کالری بسیار بالایی دارند (۵۰۰ تا ۱۰۰۰کالری). مطمئناً، این کالری‌ها می‌توانند به افزایش وزن شما کمک کنند، اما ممکن است که تبدیل چربی در بدن را هم افزایش بدهند و در صورت کنترل‌نشدن، مشکلاتی به‌همراه داشته باشند.

عوارض مصرف بی رویه پودر چاقی گیاهی

مصرف پودرها به‌عنوان مکمل چاقی گیاهی در افراد سالم می‌تواند با نتایج مطلوبی همراه باشد. بااین‌حال، بدون مشورت با متخصصان نباید اعتمادی صددرصد به آن‌ها داشته باشید. 

در واقع، باید به مواردی اعتماد کنید که مجوزهای رسمی دارند و از سوی کارشناسان تأیید شده‌اند. اگر در دورانی مانند بارداری و شیردهی یا در صورت ابتلا به برخی بیماری‌ها دست‌به مصرف پودرها و انواع داروی گیاهی برای چاقی بزنید، امکان بروز مشکلات و عوارضی به‌شرح زیر دور از ذهن نخواهد بود:

  • مشکلات معده و هاضمه؛
  • اختلالات کبدی و کلیوی؛
  • مشکلات تنفسی؛
  • بروز حساسیت.

این‌ها گوشه‌ای از عوارض احتمالی مصرف داروهایی است که بدون مجوزند یا نامتناسب با شرایط جسمانی‌تان مصرف شده‌اند. عوارض ناخوشایند دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهند، نباید در مصرف پودرها و مکمل‌های چاق‌کننده کل بدن و صورت بی‌گدار به آب بزنید. 

آشنایی با عوارض پودر چاقی

 

مقایسه انواع پودر چاقی گیاهی با دیگر پودرها

در مرور و مقایسه انواع داروی گیاهی افزایش وزن باید به‌سراغ مواردی بروید که متناسب با وضعیت بدن‌تان هستند. درباره هریک به‌خوبی تحقیق کنید و حواستان باشد که گیاهی‌بودن یک محصول، لزوماً به‌معنای بی‌خطربودن صددرصد آن نیست. 

در این بخش از موارد خاصی نام نمی‌بریم؛ اما به شما چند توصیه برای مقایسه انواع گیاهان دارویی افزایش وزن داریم. در زمان خرید باید نکات زیر را در مقایسه محصولات موجود در بازار در نظر بگیرید:

  • ارگانیک‌بودن؛
  • مشخص‌بودن ترکیبات؛
  • وجود دستورالعمل‌های منطقی مصرف.

بررسی پودر چاقی جینسینگ

ارگانیک‌بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های داروی گیاهی برای چاقی باید ارگانیک‌بودن آن باشد. منظور چیست؟ یعنی از مواد طبیعی و بدون ترکیبات شیمیایی و کارخانه‌ای تولید شود. 

بسیاری از مواد غیرطبیعی موجود در مکمل‌ها باعث بروز عوارض دیگری می‌شوند که خطرناک است یا به بدن آسیب می‌رساند.

مشخص‌بودن ترکیبات

حتی با وجود اینکه ارگانیک‌بودن اهمیت زیادی دارد، اما نمی‌توان به این ویژگی هم به‌طور صددرصد تکیه کرد. در واقع، محصولات کاملاً گیاهی هم می‌توانند برای بدن مشکلاتی به‌وجود بیاورند. بنابراین، لازم است که از ترکیبات موجود در هر محصول به‌طور شفاف باخبر باشید. شاید به یکی از مواد موجود در فرمولاسیون آن حساسیت داشته باشید. 

وجود دستورالعمل‌های منطقی مصرف

از داروی گیاهی برای چاقی استفاده کنید که امکان مصرف آن به‌راحتی وجود دارد. روش‌های عجیب‌وغریب مصرف یا شیوه‌های دشوار استفاده، مانع از آن می‌شوند که به‌راحتی بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. 

پودر چاقی مسمن فریور

با در نظرگرفتن آنچه درباره مواد گیاهی مناسب جهت چاقی گفته شد و نکاتی که باید در خرید محصولی مطلوب بدانید، پیشنهادی ایده‌آل برایتان داریم. 

پودر چاقی مسمن فریور نوعی داروی طبیعی چاقی مناسب است که ترکیبات زیر را در ساختار خود دارد:

  • بادام؛ سرشار از چربی اشباع‌نشده و مناسب برای قلب.
  • کتیرا؛ مناسب برای افزایش وزن و تنظیم اشتها.
  • شکر سرخ؛ قندی طبیعی با اضافه‌کردن طعم به مکمل.
  • نشاسته؛ منبع انرژی و سرشار از فیبر.

این محصول صددرصد گیاهی و از تولیدات طب سنتی است. با مصرف آن می‌توانید در طول ماه، ۳ تا ۶ کیلو وزن اضافه کنید. پودر چاقی مسمن برای افزایش وزن در نقاط مختلف بدن مؤثر است و مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را دارد. 

در نتیجه، با خیال راحت می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر در شرایط سلامت عمومی کامل هستید و منعی برای مصرف مواد موجود در ترکیب این پودر ندارید، استفاده از آن در سایه مشورت با متخصصان ایده‌ای جذاب و مطلوب خواهد بود.

انتخاب درست داروی گیاهی برای چاقی

این روزها، محصولات زیادی در قالب پودرها، عرقیجات و مکمل‌های چاقی روانه بازار می‌شوند. همگی هم داعیه اثرگذاری بی‌خطر در کمترین زمان ممکن را دارند.

بااین‌حال، باید حواس خود را جمع کنید و بادقت به‌سراغ محصولاتی بروید که مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت دارند و با ترکیباتی گیاهی و بی‌خطر به شما در چاق‌شدن و بالابردن وزن کمک می‌کنند. داروی گیاهی برای چاقی را با چشمانی باز و از میان بهترین‌ها انتخاب کنید.

 

سوالات متداول

  1. پودر چاقی گیاهی مناسب چه کسانی است؟ این محصولات برای کسانی مناسب است که مشکل جسمانی خاصی ندارند و در دوران بارداری یا شیردهی به‌سر نمی‌برند. ضمن اینکه نسبت به ترکیبات موجود در پودر حساسیت ندارند.
  2. در خرید داروی گیاهی چاقی باید به چه نکاتی دقت کنید؟ دارابودن تأییدیه از وزارت بهداشت، مشخص‌بودن ترکیبات موجود در فرمولاسیون، سهولت مصرف و ارگانیک‌بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *