مقالات

خواص پودر چاقی آلوئه ‎ورا

خواص پودر چاقی آلوئه‌‎ورا

خواص پودر چاقی آلوئه ورا چیست؟ شاید باورش، کمی برای شما دشوار باشد که آلوئه ورا یکی از پرخاصیت‌ترین مواد کشف‌شده‌ی روی زمین است که در گذشته‌های دور تا الان، انسان با استفاده از آن در بخش‌های مختلف درمانی، زیبایی و تغذیه بهره‌ی بسیاری برده است. عصاره‌ی پودر آلوئه ورا دارای خاصیت اشتهاآوری و افزایش وزن است. به همین دلیل در این متن، ما به خواص پودر چاقی آلوئه ‎ورا به شکلی مفصل پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

خواص گیاه آلوئه ورا و تمرکز بر تاثیرات آن بر چاقی

کمتر کسی است که از خواص عجیب و غریب آلوئه ورا آگاه نباشد. از خواص متداول آن می‌توان به ترمیم زخم و بهبود سلامتی پوست و مو اشاره کرد تا کاهش گسترش سلول‌های سرطان‌زا. اما در این‌جا ما به خواص چاق‌کننده‌ی گیاه آلوئه ‎ورا خواهیم پرداخت. به شما خواهیم گفت که پودر چاقی آلوورا اصلی چه تاثیراتی بر سلامتی شما دارد و چه زمانی بهتر است از مصرف آن دست بکشید.

تامین آمینواسیدهای ضروری بدن

در بدن شما پروتئین به اشکال آمینواسیدی متفاوتی حضور داشته و به همین نسبت سطح نیاز متفاوتی برای این حجم از آمینواسید‌های متنوع را طلب می‌کند. پودر چاقی آلوئه ورا ، غنی از این نوع آمینواسیدهای ضروری بوده و بدن شما را از نیاز به مصرف انواع پروتئین، تا حد زیادی دور می‌کند. البته طرز استفاده از پودر آلوئه ورا برای این منظور را باید در نظر داشته باشید و حتما با یک متخصص مشورت کنید.

افزایش توده‌ی ماهیچه‌ای بدن

همان‌طور که گفتیم، این پودر غنی از پروتئین و آمینواسید‌ها است که با مصرف منظم و مداوم، می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز ماهیچه‌های خود را تا حد زیادی تامین کرده و به رشد آن‌ها کمک کنید. پس زمانی که از خواص پودر چاقی آلوئه ورا سخن می‌گوئیم، منظور ما چاقی بد و چربی نبوده و بیشتر این افزایش وزن در ماهیچه‌های شما به صورت پروتئین، جذب خواهد شد. برخی از افراد، تجمع چربی را از جمله عوارض پودر آلوورا برای چاقی می‌دانند که این کاملا اشتباه است.

سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد

مگر می‌شود عصاره‌ی گیاه آلوئه ورا را مصرف کنید و این حجم از مواد مغذی، بدن شما را از انرژی پر نکند؟ درون پودر چاقی آلوئه ورا پر است از مواد مغذی و انرژی‌زا که با مصرف در طولانی‌مدت، تفاوت زیادی را بین قبل و بعد مصرف مشاهده خواهید کرد. پس می‌توان گفت، سفارش پودر آلوورا برای چاقی یک تیر و دو نشان است.

در وزنی ماندگار بمانید

بیشتر مکمل‌هایی که در بازار به شما عرضه می‌شوند پس از قطع مصرف، کاهش اشتها و وزنی را برای شما به دنبال خواهند داشت. این کاهش وزن از نیاز بدن شما برای گرفتن اشتها از طریق این مواد مکمل، نشا‌ت می‌گیرد و پس از قطع مصرف، نمی‌توانید زیاد غذا میل کنید؛ اما در مواجهه با پودر چاقی آلوئه‌ ‎ورا، بدن شما وزن ماندگارتری را تجربه کرده که حاوی چربی و امگا ۳ بوده و می‌توانید روی اشتهای خود تا حد زیادی حساب باز کنید. ماندگاری وزن را می‌توان از جمله کلیدی‌ترین خواص پودر چاقی آلوئه ورا دانست.

مقاومت بدن‌تان را می‌افزاید

این گیاه باستانی، حتی در سیستم ایمنی بدن شما نیز دخالت کرده و به گلبول‌های سفید جانی دوباره خواهد داد. تقویت سیستم ایمنی شما نیز در راستای افزایش وزن‌تان می‌تواند موثر واقع شده و از کاهش وزن، جلوگیری کند.

ترمیم پوست را نادیده نگیرید

بدیهی‌ترین و معروف‌ترین خواص آلوئه ورا که در پودر چاقی آن نیز می‌توان از این خاصیت بهره برد، خاصیت ترمیم جای زخم و سوختگی است. از این خاصیت، از زمان‌های دور تا الان، در چین و مصر یاد شده و به همین دلیل در آن دوران، گیاه آلوئه ورا را به عنوان اکسیر جوانی می‌شناختند.

خواص ضد التهابی آلوئه ورا را دست کم نگیرید

اینکه آلوئه ورا از بدن شما محافظت می‌کند را تا الان چندین‌بار اشاره کردیم، اما دلیلی که باعث این حفاظت می‌شود، خاصیت ضد التهابی پودر آلوئه ورا هست که از سلول‌های بدن شما مانند سپری مقاوم محافظت می‌کند؛ با جلوگیری از مرگ سلولی در پوست، به روند ترمیم پوست‌تان کمک کرده و ایمنی بدن‌تان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

سوخت و ساز بدن‌تان را افزایش می‌دهد

و در آخر به خواص چاق‌کننده‌ی این پودر معجزه‌آسا بپردازیم که با افزایش سوخت‌وساز بدنتان، اشتها را باز کرده و در نتیجه‌ی این روند، شما غذای بیشتری خورده و به وزنتان افزوده می‌شود. البته که موارد مصرف این پودر تنها برای رفع لاغری نبوده و برای کم‌اشتهایی و ضعف جسمانی نیز می‌توان از خواص آن به خوبی بهره برد.

دیگر خواص پودر آلوئه ورا

  • ویتامین‌هایی مثل B، A، C
  • مواد معدنی مثل اسید فولیک، مس، آهن و روی
  • مبارزه با آکنه
  • عامل ضد باکتری
  • حاوی آنتراکینون و پلی ساکارید
  • کمک به هضم
  • کاهش کلسترول
  • درمان دیابت
  • تسکین درد آرتروز
  • مبارزه با سرطان

چگونه پودر آلوئه ورا عالی درست کنیم

همیشه سوال بسیاری از افراد این است که (پودر آلوورا از کجا تهیه کنیم؟) در این بخش تلاش کرده‌ایم ابتدا روش درست کردن این پودر را به شما یاد دهیم، البته این در صورتی است که نتوانید فروشگاه مطمئنی را پیدا کنید.

خشک کردن در نور خورشید

تکه‌های نازکی از آلوئه ورا را تهیه کنید و روی یک سطح آلومینیومی قرار دهید. این تکه‌های آلوئه ورا را در معرض نور خورشید و هوای گرم و خشک بگذارید تا حسابی رطوبت خودش را از دست بدهد. در دما و هوای مناسب، خشک‌شدن کامل آلوئه ورا حدود ۲ روز به طول خواهد انجامید که پس از خشک شدن می‌توانید با پودر کردن آن‌ها، از پودر آلوئه ورا طبیعی خودتان بهره‌مند شوید.

خشک کردن در فر

اگر به نور آفتاب دسترسی ندارید و یا حوصله‌ی  دو یا سه روز صبر کردن را ندارید، می‌توانید آلوئه ورا را در فر خشک کنید. در این روش با قرار دادن برش‌های آلوئه ورا روی سطح آلومینیومی و در دمای ۱۴۰ درجه، چیزی حدود ۲۰ دقیقه صبر کرده و در آخر آلوئه ورا خشک را تحویل بگیرید؛ تفاوت این روش با نور خورشید در این است که با خشک کردن در فر، شما برخی از مواد مغذی آلوئه ورا را از دست خواهید داد و پودر آلوئه ورا رنگ قهوه‌ای‌تری به نسبت پودر خشک شد با نور خورشید، خواهد داشت.

عوارض پودر آلوئه ورا برای چاقی

شاید با تمام تفاسیری که تا الان از پودر آلوئه ورا داشتیم، توقع دیدن این تیتر را نداشته باشید، اما قبل از مصرف هر مکملی، مخصوصا مکمل‌های چاقی باید به نکاتی درباره‌ی عوارض سوء مصرف آن دقت کنید تا بتوانید بدون درگیر شدن بدن‌تان، بهترین نتیجه را دریافت کنید. در ادامه شما را با برخی از عوارض پودر آلوئه ورا آشنا می‌کنیم.

به زمان بارداری دقت کنید

مادران باردار حق استفاده از پودر آلوئه ورا را نداشته و نباید جان خود و جنین‌شان را به خطر بیندازند. پودر چاقی آلوئه ورا در مادران باردار باعث ایجاد انقباضات رحمی شده و می‌تواند در مواردی حتی باعث سقط جنین شود؛ پس در این دوران دور پودر آلوئه ورا را خط بکشید.

حواس‌تان به آلرژی باشد

آلوئه ورا یکی از مواد غذایی حساسیت‌زاست و اگر بدن شما واکنش بدی نسبت به مصرف آلوئه ورا  داشته باشد، باید از خوردن و استفاده از پودر آلوئه ورا دوری کنید تا درگیر عوارض و آسیب این پودر، نشوید.

برای زخم عمیق استفاده نکنید

اگر از این پودر برای بهبود زخم و سریع کردن فرایند بهبودی استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان برای زخم‌های عمیق از پودر آلوئه ورا استفاده نکرده و مراجعه به پزشک را در اولویت خود قرار دهید. پودر آلوئه ورا در برخورد با زخم‌های عمیق، این زخم‌ها را بازتر کرده و احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.

از تغییرات سیستم گوارشی خود آگاه باشید

ممکن است پودر آلوئه ورا با بدن شما سازگاری نداشته باشد و با مصرف این پودر، دچار مشکلات گوارشی مثل اسهال، یبوست و درد شکم شوید که در این صورت باید مصرف خود را قطع کرده و با پزشک خود مشورت‌های لازم را به عمل آورید. طبیعتا باید این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که کسانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مثل بواسیر،سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و التهاب دیورتیکول هستند، نباید از این پودر استفاده کنند وگرنه بیماری‌شان تشدید خواهد شد.

دیگر نکات

  • برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است.
  • به کم‌آبی ایجاد شده دقت کرده و مصرف آب را در مدت زمان مصرف، بالا ببرید.
  • اگر قند خون پایینی دارید، تا حد امکان از پودر آلوئه ورا استفاده نکنید.
  • نسبت به خستگی و سردرد ایجاد شده، آگاهی پیدا کنید.
  • از مصرف پودر آلوئه ورا با نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

اول مشورت بعد مصرف

در مصرف مکمل‌های غذایی که با متابولیسم شما سر و کار دارند، باید دقتی مضاعف را اعمال کنید تا هم نتیجه‌ی مطلوب خود را بگیرید و هم از عوارض به دور باشید؛ به همین منظور پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف پودر آلوئه ورا و در نظر گرفتن خواص پودر چاقی آلوئه ورا، با پزشک خود مشورت کنید و از منع مصرف و آلرژی‌های احتمالی این گیاه جادویی، مطلع شوید.

سوالات متداول

    • طریقه‌ی مصرف پودر چاقی آلوئه ورا چگونه است؟ به‌طور کلی این پودر در بسته‌بندی آماده به شما فروخته شده و باید یک بسته را قبل از صبحانه و یک بسته را قبل از شام در آب یا آبمیوه بریزید و میل کنید.
  • با پودر چاقی آلوئه‌ ورا تا چه میزان وزن اضافه می‌شود؟ به طور کلی با هر مکمل غذایی، اگر رژیم و تحرک کافی را داشته باشید، می‌توانید ماهیانه بین ۳ تا ۵ کیلوگرم اضافه کنید که بین تیپ‌های بدنی، متفاوت است.
  • آیا می‌توان با آلوئه ورا لاغر شد؟ مطالعاتی در رابطه با نوشیدنی آلوئه ورا صورت گرفته که نشان‌دهنده‌ی کمک به روند لاغری در بدن شماست؛ اما از پودر آلوئه ورا فعلا فقط برای چاقی استفاده می‌شود.

قیمت پودر چاقی آلوئه ورا چقدر است؟ قیمت پودر آلوئه ورا شرکتی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۱۷۵ هزار تومان بوده و شما می‌توانید به صورت اینترنتی این محصول را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *